دارومدمگ-داروخانه ریحان

ارایه اطلاعات دارویی دارومد (سایت داروخانه ریحان)

دارومدمگ-داروخانه ریحان

ارایه اطلاعات دارویی دارومد (سایت داروخانه ریحان)

علم داروسازی به سرعت در کنار سایر علوم در حال پیشرفت است. این وبلاگ مکانی است برای تبادل اطلاعات در زمینه دارو و داروسازی . برای مصرف هر دارویی نیازمند مشاوره با پزشک میباشد . مسئولیت هر گونه مصرف خودسرانه دارو به عهده خود شخص می باشد. این وبلاگ وابسته به دارومد (سایت داروخانه ریحان) می باشد .در صورت لزوم می توانید با شماره 88724544 در ساعات اداری تماس بگیریید

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

ممکن است شما از زعفران فقط در حد برنج زعفرانی که مادر بزرگتان در آشپزخانه تهیه می کرد آشنا باشید .  رنگ و عطر و طعم زعفران آنقدر مشخص و دلپذیر است که نمی توانید آن را با هر چیز دیگری مقایسه کنید.

 آیا می دانید فواید زعفران فراتر از آشپزخانه است؟  حکیمان هزاران سال است که از زعفران برای هضم ، سم زدایی و حتی برای درمان تومورها استفاده می کنند.

 به تازگی ، زعفران و ماده مؤثر آن کروسین توجه محققان را به خود جلب کرده است و به دلیل اثرات محافظتی آن بر مغز ، توانایی آن در تعادل خلق و خو ، توانایی بالقوه آن در کاهش وزن و سایر موارد مورد مطالعه قرار می گیرد.  در ادامه بخوانید تا فواید دارویی زعفران و علم موجود در آن را یاد بگیرید.

 

زعفران از گل crocus sativus تهیه می‌شود.  چیزی در مورد گلبرگها ، گل و کلاله های  یک گل یادتان هست؟  کشاوزان با زحمت دست به دست هم می دهند و رشته‌های قرمز تیره (کلاله ها) را از درون گل می گیرند و آنرا خشک می کنند تا  ادویه زعفران درست شود.  فقط سه نخ زعفران از هر گل به دست می آید ، که این مطلب گویای آن است  که چرا زعفران اینقدر گران است.

 زعفران را در بخش ادویه های فروشگاه مواد غذایی یا عطاری ها به راحتی پیدا خواهید کرد.  به طور معمول ، تولید کنندگان رشته های  ظریف را قبل از قرار دادن آن در شیشه ، با کاغذ تیره یا پلاستیک می پوشانند تا از آسیب نور جلوگیری کنند.  خوشبختانه ، زعفران اگر در ظرفی تاریک و تمیز نگه داشته شود سالها تازه می ماند.

 مزایای دارویی زعفران چیست؟
 امروزه از زعفران بیش از عطر و طعم آن استفاده می شود.  در اینجا چند کاربرد زعفران آورده شده است.

اگر بیش از آنچه دوست دارید غذا می خورید ، زعفران می تواند به شما در کاهش عادت کمک کند. محققان با آزمایش روی  موش صحرایی ثابت کردند که زعفران باعث کاهش اشتها می شود. و محققان  در مطالعات انسانی نیز این را موضوع را مشاهده کردند.  بعد از مصرف یک کپسول در روز  ،  زنان سالم نسبت به زنانی که دارونما مصرف می کردند وزن بیشتری از دست دادند.  زنان گروه زعفران کمتر تنقل می کردند و این بدان معنی است که زعفران اشتها را سرکوب می کند. 

 زعفران و خواص شادی آوری:
 درمان افسردگی با دارو اغلب مردم را ناامید و گاهی بدتر از قبل از شروع درمان می کند.  قبل از اینکه پزشک داروی مناسبی را برای شما پیدا کند ،  آزمایش و خطای زیادی وجود دارد.   در افراد مختلف نتایج متفاوت است و بیشتر اما اشخاص دچار عوارض جانبی می شوند که هیچ کس نمی خواهد ؛ از بین رفتن میل جنسی ، افزایش وزن ، شیدایی و موارد دیگر.  ممکن است زعفران یک جایگزین طبیعی برای قرص های شیمیایی باشد ، اگرچه برای اطمینان بیشتر به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

 تعداد معدودی از مطالعات امیدوارکننده به نظر می رسند. در دو  مطالعاتی که  صورت گرفته در آن شرکت کنندگان 30 میلی گرم زعفران در روز  و 50 میلی گرم زعفران در روز دریافت کردند. هر دو  گروه نشان دادند که زعفران باعث کاهش افسردگی و اضطراب می شود.  آزمایشات بیشتر نشان داد که 30 میلی گرم در روز برای کاهش علائم افسردگی کافی است  از جمله برای افسردگی پس از زایمان. 

 اثرات ضد افسردگی زعفران با داروهای ضد افسردگی که معمولاً تجویز می شوند مقایسه شدند.  محققان دریافتند که زعفران در کاهش علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​ در حد قرص ایمی پرامین موثر می باشد  بدون اینکه عوارض خشکی دهان و عوارض دیگری داشته باشد.همچنین  مطالعات ، اثرات مشابهی را در مقایسه زعفران و فلوکستین (پروزاک) نشان داده است.

همچنین برای قرص زعفران خواص دیگری چون پیشگیری از آلزایمر، تقویت شبکیه چشم 

و تقویت جنسی ذکر شده‌است.

در ایران قرص زعفران با برند کروسینا در دسترس است.

برای خرید آنلاین میتوانید به سایت دارومد مراجعه کنید:

https://www.darumed.com/product/krocina-saffron-samisza-30-tabs/

https://www.darumed.com/product/krocina-saffron-samisza-30-tabs/

https://www.darumed.com/product/krocina-saffron-samisza-30-tabs/

https://www.darumed.com/product/krocina-saffron-samisza-30-tabs/

https://www.darumed.com/product/krocina-saffron-samisza-30-tabs/

https://www.darumed.com/product/krocina-saffron-samisza-30-tabs/

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی